Дискусія “Де освіта у стійкості та відновленні Україні?” (15.02.2024 р., гібридний формат)
15 лютого 2024 р. в просторі Освіторія відбулась дискусія “Де освіта у стійкості та відновленні Україні?”. Цей офлайн-захід зібрав понад 90 освітян, науковців, студентів, представників громадських організацій та партнерів ГО «Прогресильні» з метою обговорити розвитку роль та місце освітнього сектору в умовах викликів війни, стійкості та відбудови України. Відкрив захід Жоао Альбукерке – депутат Європейського парламенту, член комітету із культури і освіти.
Спікерами дискусії стали:
- Жанна Таланова – д.пед.н., проф., Заслужений діяч науки і техніки України, заступниця координаторки НЕО в Україні, менеджерка з аналітичної роботи та Національної команди експертів з реформування вищої освіти (HERE team);
- Сергій Романюк – заступник голови Профспілки працівників освіти і науки України;
- Олександра Осіюк – заступниця керівника секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
- Марія Артеменко – проректорка Херсонського національного технічного університету;
- Ендрю Вробель – лідер організації Tech Emerging Europe Advocates, винахідник, консультант, коуч, соціальний підприємець;
- Богдан Косма – проєктний координатор GMF;
- Софія Безугла – засновниця благодійного фонду UAID.
Модератор дискусії Богдан Ференс – засновник громадської організації «Прогресильні».
Спікери та аудиторія акцентували увагу на ключових проблемних аспектах, з якими стикаються навчальні заклади в умовах повномасштабної війни, розглядали питання ефективності сучасних освітніх реформ, їхнього впливу на якість освіти та інтеграцію в європейський освітній простір.
Спікери висловили важливі думки щодо стану сучасної освіти в країні. Він зокрема наголосив, що ключовим акцентом подальшого розвитку освіти стає належна повага до педагогічної професії, яка вимагає системної підтримки та визнання важливості освіти суспільством і владою. Додтково, ключові учасники панелі наголосили, що належне фінансування є ключем до високих стандартів навчання і загалом якості освіти.
Особливу увагу експертів та виступаючих із зали було приділено аспектам повоєнної відбудови, зокрема прозорому механізму реорганізації мережі вищої школи, збереженню переміщених закладів та підтримка молоді. Це стане головним аргументом для повернення людей до своїх домівок та відновлення країни.
Підготовлено за матеріалами Профспілки працівників освіти і науки України